WooCommerce w kieszeni. Nowa aplikacja mobilna od twórców WordPress

Deweloperzy firmy Automattic, która opiekuję się WordPressem, prezentowali nową aplikacje mobilną dla miłośników WooCommerce. Ona jest dostępna również dla użytkowników Android jak i iOS. Więc, jeśli doceniacie Państwo mobilność i nie zawsze macie laptopa pod ręką, możecie zarządzać swoim e-sklepem za pomocą telefonu. Przynajmniej tak zapowiadają twórcy aplikacji. 🙂

Jest to daleko nie pierwsza aplikacja mobilna od zespołu Automatiic. W 2010 roku (dokładnie 9 lat temu) pojawiło się rozszerzenia dla samego WordPress. Wcześniej nie słyszeliście Państwo o tym rozwiązaniu? Też trafiłem na niego przez przepadek. Kilka lat temu wbiłem do wyszukiwarki Google Play zapytanie „WordPress” i odkryłem dla siebie aplikacje mobilną dla tego systemu (rys. 1).

Okno aplikacji Android dla WordPress
Rysunek 1. Okno aplikacji Android dla WordPress

Za pomocą podanej aplikacji możecie Państwo wykonywać kluczowe operacji ze stroną, w tym trwożyć nowe wpisy i edytować poprzednie, zarządzać komentarzami, dodawać obrazki do galerii oraz sprawdzać statystyki strony. Jasne, że możliwości WordrPress App nie pozwalają robić dużych przebudów strony. Jednak dla szybkiego wykonania prostych operacji taka aplikacja jest idealna. Zwłaszcza, gdy nie macie dostępu do desktopowej wersji WordPress. Więc jeśli nie macie tej aplikacji na swoim telefonie, warto pomyśleć o jej instalacji przez wyjazdem na urlop. 😉 Użytkownicy Android mogą jej znaleźć na tej stronie.

Powrócimy jednak do aplikacji WooCommerce. Do tego czasu niektóre opcje związane z sklepem internetowym można było wykonać w rozszerzeniu WordrPress App. Jednak jego twórcy postanowiły rozdzielić aplikacje na 2 osobne rozwiązania. Tak właśnie i powstała  WooCommerce App, która jest dostępne na Google Play i App Store od 14 stycznia tego roku (rys. 2).

Aplikacja dla WooCommerce

Rysunek 2. Aplikacja dla WooCommerce

Obecnie aplikacja dla WooCommerce ma ograniczoną funkcjonalność i nadaje się do:

  • Zarządzania zamówieniami. Chociaż nie macie Państwo pełnej kontroli nad nimi. W dostępnej wersji możecie tylko sprawdzić czego dotyczy to zamówienie, odpisać klientowi oraz zmienić go status. Przy tym zmiana statusów zamówienia nie jest dostępna z poziomu zamówienia, co jest dużą wadą dla użytkowników.
  • Podglądania statystyk. Możecie Państwo sprawdzić ile jest widzów na stronie, zamówień i aktualny przychód.
  • Otrzymywania powiadomień. Jeśli klient zrobi nowe zamówienie dostaniecie powiadomienie o tym w swoim telefonie. Jest to bardzo wygodne, gdy jesteście Państwo poza komputerem.

Jak widać, tych opcje jest zbyt mało. Oprócz tego aplikacja nie wspiera język polski, chociaż WooCommerce po polsku jest dostępna dla użytkowników.  Możliwe, że przez te oraz inne wady rozwiązanie dostało taką niską oceny na Google Play (rys. 3) i App Strore.

Strona aplikacji na Google Play

Rysunek 3. Strona aplikacji na Google Play

Jednak możemy się spodziewać, że twórcy podanej aplikacji na pewno zwrócą uwagę na krytykę użytkowników i rozszerzą jej funkcjonalność. A póki możemy stosować rozszerzenia dla otrzymania powiadomień o nowych zamówieniach w telefonie. 🙂