Metod pozycjonowania jest chyba tyle, ile samych stron pozycjonowanych. Mimo to modele promowania w wynikach naturalnych można podzielić na dwa główne: White Hat SEO oraz Black Hat SEO. Na przestrzeni czasu widać, że pierwszy wypiera drugi, dlaczego?
Na to pytanie postara się odpowiedzieć agencja AdWhite.pl – Zapraszamy do lektury:
Dlaczego podział SEO na białe i czarne?
Google jest jedną z najdynamiczniej rozwijających się firm, również dlatego, że od samego początku swojego istnienia głównym jej celem jest dostarczenie jak najtrafniej dostosowanej treści do danego zapytania. Oczywiście technologicznie koncern radzi sobie coraz lepiej, należy jednak pamiętać, że od czasu powstania (4 września 1998) zostało wprowadzonych wiele udoskonaleń.
Wyszukiwarka nie zawsze była tak zaawansowana technologicznie jak dziś. Wiele czynników podnoszących ranking strony było w szybki sposób wyłapywanych przez użytkowników i wykorzystywanych na potęgę, oczywiście w celu zwiększenia widoczności swojej witryny.
Takie fakty nie zostały przeoczone przez Google i w odpowiedzi zostawały wprowadzane coraz bardziej rozbudowane algorytmy, które lepiej radzą sobie z naruszeniem wskazówek dla webmasterów.
Pozycjonowanie to nie tylko działania poza stroną
Oczywiście są elementy w pozycjonowaniu, które nadal mają charakter ponadczasowy. Głównym fundamentem dobrego pozycjonowania jest sama optymalizacja witryny, której zadaniem jest dostosowanie treści do użytkowników i do wytycznych wyszukiwarki, więcej na temat pozycjonowania można przeczytać tutaj: https://www.adwhite.pl/pozycjonowanie/
Najistotniejsze aktualizacje dla SEO:
- Panda – chyba jedna z najpopularniejszych aktualizacji (zaraz po pingwinie). Algorytm ten jest systematycznie udoskonalany i głównym jego zadaniem jest dostarczenie treści bardziej adekwatnej do danego zapytania. Ostatnia aktualizacja przypada na 2015 r.
- Pingwin – również systematycznie aktualizowany algorytm, którego zadaniem jest wyczyszczenie wyników ze stron posługujących się nienaturalnymi modelami pozycjonowania. Algorytm został zaktualizowany w 2015 r.
- Gołąb – aktualizacja, której zadaniem było udoskonalenie wyników lokalnych – co się udało. Wyniki są bardziej spersonalizowane dla danych lokalizacji, np. dużych miast. Zawirowania na rynku SEO miały miejsce właśnie w 2014 r.
- Koliber – niesie ze sobą wiele istotnych zmian ogólnie polepszających wyszukiwarkę. Jedną z ważniejszych z punktu widzenia SEO – jest bardziej semantyczne podejście do treści stron promowanych – wyszukiwarka lepiej radzi sobie z rozpoznawaniem ogólnego przekazu treści, a nie tylko poszczególnych słów kluczowych.
Powyższe przykłady są małą namiastką ogromnej ilości zmian, jakie są wprowadzane w każdym roku istnienia Google. White Hat SEO jest modelem, na który takie zmiany algorytmów nie wpływają w znaczącym stopniu (jeżeli już to na korzyść promowanej witryny). W przypadku modelu spod czarnego kapelusza – każdy algorytm, czy też aktualizacja, może mieć wpływ na poziomie „być albo nie być”.
Bezpieczeństwo ponad wszystko
Dlatego White Hat SEO cieszy się coraz większą popularnością i chociaż nie daje gwarancji błyskawicznych rezultatów, daje prawie 100 % pewności, że żadna aktualizacja nie wpłynie negatywnie na naszą stronę, co więcej, jeżeli już uzyskamy czołowe miejsce w wynikach organicznych to będzie to pozycja stabilna.