Pozyskiwanie wartościowych linków jest częścią procesu pozycjonowania Twojej strony internetowej. Jeśli zdecydujesz się, by zajmowała się tym zewnętrzna firma, będzie to należało także do jej obowiązków. Nie oznacza to, że nie możesz samodzielnie wspomagać tych działań, masz bowiem dostęp do wiedzy i narzędzi, do których niekoniecznie może dotrzeć firma, oferująca Ci pozycjonowanie.
Nawet traktując pozyskiwanie linków jako działanie „przy okazji” innych czynności Twojej firmy, możesz zrobić wiele dobrego dla pozycji Twojej strony w wynikach wyszukiwania.
Blogi
Podstawową sprawą, w której możesz zadziałać samodzielnie, a nie zrobi tego za Ciebie zewnętrzna firma, jeśli nie zatrudniasz jej do kompleksowych działań wizerunkowych i reklamowych, a jedynie do pozycjonowania, jest prowadzenie bloga. Dostarczając swoim odbiorcom wartościową treść, sprawiasz, że będą oni chcieli odwiedzać Twoją stronę. Jeśli zaoferujesz im wiedzę, która może być dla nich ciekawa, przydatna, to z pewnością znajdą się tacy internauci, którzy polecą Twoją stronę znajomym, podając im link do niej. Nie możesz pozwolić więc na to, by witryna, jaką prowadzisz, była pusta, pozbawiona treści. Przydatne mogą okazać się blogi, na których będziesz informować o swojej działalności, przybliżać ją swoim odbiorcom oraz dawać branżowe porady. Zyskujesz w ten sposób więzi z klientami, poprawiasz swój wizerunek, a także, przy okazji, linki do Twojej strony rozchodzą się po sieci.
Media społecznościowe
Tutaj sprawa ma się podobnie, jak z blogami. Jeśli samemu prowadzisz profil swojej firmy na portalu takim jak Facebook, Twitter, czy YouTube, jest to idealna okazja do polecania innym ich użytkownikom linków do Twojej strony. Informuj ich o wszystkim, co pojawia lub zmienia się na niej, polecaj to, co może zainteresować innych. Poza zyskaniem linku z własnego źródła, ponownie możesz liczyć na to, że rozpowszechniać je będą Twoi czytelnicy.
Akcje promocyjne/konkursy
Kolejna rzecz związana z Twoją działalnością na profilach społecznościowych i innych podobnych platformach. Kolejny sposób na zainteresowanie użytkowników, wytworzenie interakcji z nimi i sprawienie, że sami będą udostępniać linki do Twojej strony. Sprawdza się tu chociażby Facebook – konkursy dla użytkowników prowadzone są przez różnego rodzaju podmioty, od blogerów, po korporacje. Angażujesz w ten sposób własnych odbiorców w promocję Twojej firmy. Nie zawsze nagroda musi być duża, liczy się pomysł oraz zaangażowanie. Dając naprawdę niewiele ponad poświęcenie uwagi swoim klientom, zyskujesz dużo więcej, pod wieloma względami.
Aukcje
Jeśli prowadzisz sklep, prawdopodobnym jest, że działasz także na Allegro, Olx, czy innym serwisie aukcyjnym lub sprzedażowym. Wykorzystaj również te źródła do udostępnienia odnośnika do strony, którą chcesz wywindować w wyszukiwarkach.
Wykonując wszystkie te czynności, pamiętaj jednak o jednym, nie spamuj. Lepiej, żebyś rozprzestrzeniał linki do swojej strony w sposób naturalny, dzieląc się ze znajomymi, używając mediów społecznościowych, niż obrzucał nimi użytkowników, którzy wcale nie chcą mieć z nimi kontaktu i do tego jeszcze na wątpliwej jakości stronach. Ważniejsza jest jakość, nie ilość – nie myśl, że zyskasz coś na tym, że każdy człowiek na ziemi zobaczy Twoją stronę internetową. Lepiej, by mieli okazję do tego jedynie ci, którzy realnie tego potrzebują.
Wszystkie te działania sprowadzają się jednak do jednego – dbaj o swoich klientów. Zadowolony, lojalny klient z pewnością poleci Cię innym, a Ty zyskasz także cenne linki, które wspomogą Twoje zabiegi pozycjonerskie.
Autor artykułu Artykuł został przygotowany przez firmę Web Lider specjalizującej się w tworzeniu i pozycjonowaniu stron internetowych, a także kampaniach Google Adwords. |