Czym właściwie zajmuje się dziedzina pozycjonowania stron? Jak sama nazwa wskazuje „pozycjonowaniem”, czyli umieszczeniem danej strony internetowej na odpowiedniej pozycji w przeglądarce. Po co się to robi? Właściciele stron internetowych, którzy chcą, by dana witryna odznaczyła swoją obecność w sieci, wiedzą, że szanse na zaistnienie mają tylko te, które od razu rzucają się w oczy.
Każdy człowiek wpisując wybraną frazę w wyszukiwarkę, klika z reguły na pierwszy wyświetlony tekst, nie zastanawiając się nad tym, w jaki sposób się tam znalazł – czy zdecydowała o tym kolejność alfabetyczną, liczba wyświetleń, czy jest tam z jakiegoś konkretnego powodu. Jeśli pierwsza od góry strona nie okaże się trafna, wtedy schodzi kolejno coraz niżej. Pozycjonowanie stron ma bardzo duże znaczenie dla firm rozwijających się w sieci. Spośród sposobów pozycjonowania jedną z najpopularniejszych i skutecznych metod jest katalogowanie stron. Polega ono na dodawaniu do poszczególnych katalogów wpisu i linku do strony.
Katalogować można ręcznie lub za pomocą programu. Istotna jest również nazwa strony – najlepiej jeśli zawiera słowo kluczowe nawiązujące do tematyki witryny. Zgłaszając stronę do katalogów internetowych, warto jest się posłużyć programem SeoLight, który znacznie przyspieszy i ułatwi dodanie strony do katalogu.
Pozycjonowanie stron jest przyszłością reklamy. Taka forma marketingu internetowego daje długotrwałe efekty. Na pozycjonowaną stronę, dzięki zgodności słów kluczowych, trafiają tylko internauci, którzy są rzeczywiście zainteresowani tematem. Pozycjonowanie stron jest stosunkowo tanią formą reklamy, jednak bardzo skuteczną. Widok strony jako jednej z pierwszej na liście wyszukiwani buduje jej wizerunek. Dana domena jest postrzegana jako wyjątkowo rzetelna i wiarygodna. Osoby chcące rozwijać swój biznes w Internecie powinny przede wszystkim kierować się zasadą „kto pierwszy ten lepszy”, nie zwlekać i pomyśleć o umiejscowieniu swojej strony na wysokiej pozycji wśród wyników wyszukiwań.