Pozycjonowanie to przede wszystkim optymalizacja SEO

Pozycjonowanie to przede wszystkim optymalizacja SEO

Każdy proces pozycjonowania należy zacząć od gruntownego audytu oraz zaimplementowania jego wytycznych. Jeszcze jakiś czas temu spotykało się witryny, które mimo braku dostosowania silnika www do wskazówek dla webmasterów, zajmowały topowe miejsca w wynikach. 
Dziś, jest to prawie niemożliwe i nawet jeżeli takie witryn pojawiają w serpie to raczej na krótki czas.

Fundamentalny aspekt pozycjonowania zostanie przybliżony dzięki współpracy z agencją SEO – www.high-interactivity.pl.

Dlaczego warto optymalizować ?

  • Zwiększenie skuteczności SEO – dobra optymalizacja może przyspieszyć efekty oraz pozwolić na wyprzedzenie konkurencji, u której ten temat kuleje.
  • Zwiększamy szanse co do adekwatności naszej strony dla wybranych słów kluczowych. Bywają sytuacje, w których strona docelowa jest wypozycjonowana na zupełnie przypadkowe frazy kluczowe, co w znacznym stopniu może doprowadzić do wielu przypadkowych wejść na stronę, nie dających nam żadnych korzyści.
  • Zabezpieczenie się przed karami – dobrze zoptymalizowanej stronie nie straszne są powiadomienia z Google 🙂
  • Przyjazny serwis również dla użytkowników – każda optymalizacja powinna być robiona przede wszystkim dla potencjalnych odwiedzających, dlatego podczas optymalizacji należy wprowadzić wiele istotnych zmian dla serwisu, które np. poprawiają intuicyjność nawigacji, przyspieszają proces ładowania strony, ogólnie ją upiększają.
  • Pełniejsze wykorzystanie SEO – początek optymalizacji to precyzyjna analiza słów kluczowych i również doskonała okazja na zwiększenie ilości fraz o np. Long-Tail. Za najbardziej konkurencyjnymi KW przyjdzie nam czekać, ale frazy mniej konkurencyjne, na które być może wcześniej nie zwracaliśmy uwagi możemy znacznie szybciej wypozycjonować, tym samym przyspieszając zwrot z inwestycji

Od czego zacząć ? – podstawowe elementy optymalizacji

Nie musisz być ekspertem, aby zwrócić uwagę na fundamentalne aspekty optymalizacji. Zachęcamy do zapoznania się z podstawowymi wskazówkami dla webmasterów. Poniżej natomiast przedstawiamy te najważniejsze:

Domena:
Przed podjęciem się pozycjonowania na jakąkolwiek skalę, warto zapoznać się z historią domeny. Trzeba sprawdzić, w jaki sposób była wcześniej linkowana, od jakiego czasu jest zaindeksowana. Jeżeli domena nie pojawia się w wynikach naturalnych, warto sprawdzić z jakiego powodu. Przy takiej weryfikacji najistotniejsze jest wyeliminowanie ewentualnych kar nałożonych przez Google.

Zawartość strony:
Jakkolwiek dużo nie będę pisał o kwestiach technicznych, jeszcze raz podkreślam, UX – User experience, czyli użytkownik przede wszystkim. Należy pamiętać, że elementy opisane poniżej muszą iść w parze z czytelnością, spójnością i logicznym przekazem dla naszego odwiedzającego.

meta title:
Tytuł witryny – jedno z ważniejszych miejsc na uwzględnienie fraz kluczowych.

meta description:
Tutaj również warto powtórzyć słowa, które są dla nas najistotniejsze, z tą różnicą, że opis ten powinien w jakiś sposób przekonywać czytelnika do wejścia właśnie na tą a nie inną witrynę. Dlatego, pamiętajmy o zachęceniu dobrym opisem, zawierającym KW zarówno użytkownika, jak i robota 🙂

Nagłówki:
W przypadku nagłówków ważne jest ich użycie z uwzględnieniem hierarchii, jaką narzucają.
Najważniejsze frazy będą umieszczone w H1 a ich różne wariancje i dodatkowe słowa klucze będą rozmieszczone w pozostałych sekcjach H2 – h6.

Treść:
Samo dostosowanie treści w równej mierze dla użytkownika i robota może być nie lada testem dla Twojej kreatywności. Głównie chodzi o odpowiednie nasycenie słowami kluczowymi, ale z zachowaniem proporcji przeważającej w kierunku użytkownika.

Opisy alt:
Kolejna okazja do wykorzystania potencjału SEO. Pamiętaj, że opisy alt mają za zadanie opisać to co przedstawia ilustracja, dlatego warto dodać KW w sposób logiczny i spójny.

Elementy powyżej są podstawą w kwestii optymalizacji, ale już na etapie projektowania witryny warto się nimi zainteresować. Pamiętajmy, że pozycjonowanie to działanie długofalowe w pozytywnym i negatywnym znaczeniu tego słowa. Dobrze zoptymalizowana strona wraz dobrą strategią link building zapewni nam stały i pewny wzrost, natomiast brak udoskonalenia naszej witryny może oddalić nas od rezultatów i nawet po naniesieniu poprawek, za widocznymi zmianami w serpach przyjdzie nam trochę poczekać.