Kupony rabatowe, czyli obniżki do pobrania na konkretne towary lub oferty cieszą się ogromną popularnością wśród klientów sklepów internetowych. Jak ten system wygląda ze strony firm oferujących rabaty? Spytamy ekspertów portalu www.tanio.co.
Wielkie przeceny
Jak powszechnie wiadomo, wielkie, posezonowe obniżki cen są opłacalne zarówno dla klientów, jak i oferujących je sklepów. Ci pierwsi, mogą dostać upatrzone produkty w atrakcyjnych, niższych niż regularne cenach. Sklepy pozbywają się zaległych kolekcji, notując ostatnie zyski z tytułu ich sprzedaży, po czym rozpoczynają sprzedaż nowych. Oprócz tych, znanych każdemu promocji, sieć oferuje kupony rabatowe, które nie są związane z sezonowością, ani likwidacją kolekcji. Sklepy nawiązują współpracę z portalami udostępniającymi kupony rabatowe, dając im atrakcyjne rabaty dla klientów do wykorzystania. Nie płaci za to portal, sklep, ani klient za rejestrację. Jak to zatem może działać? Otóż:
- brak potrzeby rejestracji i podawania danych nie wzbudza podejrzeń użytkownika, jest zatem bardziej chętny do skorzystania z oferty
- marka, która oferuje rabaty poza sezonem kojarzy się bardziej pozytywnie i będzie chętniej wybierana przez klientów
- portale oferujące kupony rabatowe zarabiają na prowizjach od dokonanych sprzedaży – system jest zatem przejrzysty i sprawiedliwy
- zebranie kuponów do sklepów wielu branż i kategorii ułatwia użytkownikowi znalezienie interesującej go oferty
- portale publikują tylko bieżące zniżki, nie trzeba zatem sprawdzać dodatkowo ich aktualności
Promocja, strategia
Można zastanawiać się, dlaczego sklepy internetowe, wielkie sieci zakupów i wysyłek oraz punkty usługowe decydują się na udostępnienie kuponów uprawniających do nabycia ich dóbr w znacząco niższych cenach. Odpowiedzi jest kilka; przede wszystkim, promocja napędza sprzedaż. Najlepszym przykładem działania tego zjawiska jest słynna, noworoczna wyprzedaż w Wielkiej Brytanii i Stanach Zjednoczonych, która generuje ogromne zyski. Na mniejszą skalę, lecz w analogiczny sposób działa udostępnienie atrakcyjnego kuponu rabatowego. Klienci lubią promocje, skłaniają ich do zakupów, których w innych warunkach by nie dokonali, bo dają poczucie zaoszczędzonych pieniędzy – mimo wydanych.
Kolejna kwestia to kreowanie wizerunku marki. Firma lub sklep kojarzony z życzliwością wobec klientów jest częściej odwiedzany. Jeśli między konsumentami rozejdzie się opinia, że w danym miejscu są dobre ceny lub opłacalne zniżki, chętniej będą go odwiedzać i dokonywać zakupów. Sklep udostępniający kupony rabatowe jest odbierany jako mniej nastawiony na zysk, a bardziej na potrzeby klientów – co w ogólnym rozrachunku bardzo wysoko procentuje.