Czy słyszałeś o pozycjonowaniu stron firmowych i sklepów internetowych? Na czym polega pozycjonowanie, potocznie określane jako SEO? Ile kosztuje inwestycja w marketing słów kluczowych w wyszukiwarce Google i co to daje dla właściciela strony? Jeżeli chcesz pozyskać więcej klientów do swojego biznesu drogą on-line przez wyszukiwarkę Google, to zapraszam do lektury dzisiejszego artykułu!
Co to jest pozycjonowanie stron w wyszukiwarce Google?
Zanim omówimy pojęcie pozycjonowania stron należy wiedzieć, że w Google istnieją dwie formy reklamy:
- Reklama płatna wywodząca się z kampanii Google AdWords
- Bezpłatna reklama organiczna, która pochodzi z kampanii SEO (pozycjonowania stron)
Dzisiaj omówimy reklamę organiczną, nazywaną także jako reklamę naturalną z SEO.
Na czym polega pozycjonowanie?
Pozycjonowanie stron (SEO) polega na bezpłatnym pozyskiwaniu ruchu na stronę z wyników organicznych na określone słowa kluczowe wpisywane przez użytkowników wyszukiwarki Google. Na pierwszej stronie wyszukiwarki w naturalnych wynikach znajduje się 10 konkurencyjnych stron. Sztuką jest wypozycjonowanie swojej strony do TOP10, czyli na pierwszą stronę w Google. Pozwoli to uzyskać długofalowy ruch, który konwertuje klientów. Proces pozycjonowania strony wymaga dobrego specjalisty SEO i cierpliwości, ponieważ efekty są zazwyczaj widoczne po kilku miesiącach rzetelnych działań on-site i off-site. Zobacz, co o pozycjonowaniu pisze zaufana Wikipedia?
Zobacz wideo poradnik
Co to jest pozycjonowanie stron?
Działania on-site i off-site
Skuteczne i efektywne pozycjonowanie stron w wyszukiwarce Google wymaga bezpośrednich działań on-site w kodzie strony internetowej. Mam tutaj na myśli działania związane z optymalizacją strony, które polegają m.inn. na przygotowaniu logicznej struktury serwisu, nasyceniu witryny słowami kluczowymi wybranymi do pozycjonowania, czy przyspieszenia szybkości ładowania strony.
Działania off-site to akcje marketingowe przeprowadzone na innych stronach internetowych w celu uzyskania wysokich pozycji słów kluczowych w wyszukiwarce Google dla pozycjonowanej strony. Jednym z takich działań jest pozyskiwanie mocnych linków z tematycznych stron w celu zwiększenia widoczności strony i pozyskania klientów z wyszukiwarki.
Zobacz wideo poradnik
Co daje pozycjonowanie strony – dlaczego warto inwestować w SEO?
Co jest lepsze – SEO, czy Google AdWords?
Część właścicieli stron zastanawia się, jaki kanał dotarcia do klientów najlepiej wybrać – pozycjonowanie, czy płatna reklama w postaci linków sponsorowanych?
Zobacz wideo poradnik
Co lepiej wybrać – pozycjonowanie, czy AdWords?
Więcej o pozycjonowaniu stron – https://projektmarketing.pl/oferta/pozycjonowanie-stron-www/
Cena pozycjonowania strony, czyli ile kosztuje SEO?
Zakładając, że rozpoczynasz współpracę z agencją SEO należy pamiętać o różnych modelach rozliczeń z firmami:
- Za efekty – płacisz pieniądze w momencie, gdy strona zostanie wypozycjonowana na pierwszą stronę wyszukiwarki pod określone frazy.
- Comiesięczna opłata abonamentowa – płacisz abonament za regularną pracę specjalisty SEO.
- Pomniejszony comiesięczny abonament + bonus od efektów – zmniejszona stawka abonamentowa pozwoli opłacić specjalistę i wydatki związane z pozycjonowaniem, a prowizja za efekty zadziała motywująco na agencję.
Według naszej opinii 3 opcja jest najlepszym rozwiązaniem na linii: klient – agencja SEO.
Jakie są koszty pozycjonowania stron internetowych?
Ceny pozycjonowania wymagają środków finansowych na:
- Comiesięczną pensję dla specjalisty SEO i Accounta (osoby kontaktującej się z klientem pozycjonowanej strony).
- Przygotowanie Keyword Researchu, czyli dobór słów kluczowych do pozycjonowania strony.
- Opracowanie audytu SEO prezentującego dobre i złe strony witryny oraz sposoby naprawy wszelkich błędów.
- Opłacenie narzędzi pozycjonerskich dostępnych w comiesięcznym modelu abonamentowym.
- Optymalizację strony i wszelkie działania on-site.
- Analizę konkurencji.
- Przygotowanie strategii związanej z rozbudową treści.
- Opłacenie copywriterów, czyli osób piszących teksty SEO.
- Pozyskiwanie linków do strony, które wpływają na skuteczne pozycjonowanie stron w Google.
Zakładając, że będziesz współpracować z dobrą agencją – prawdopodobnie cena pozycjonowania będzie większa niż 500 zł. Przy rozbudowanych sklepach internetowych cena pozycjonowania w uczciwych agencjach oscyluje w granicach 1000 zł – 5000 zł. Spotykając się z ofertą pozycjonowania w granicach 100 zł – 200 zł powinna się zapalić czerwona lampka, że prawdopodobnie trafiłeś na niewłaściwą agencję SEO, ponieważ skuteczne pozycjonowanie strony w tej cenie jest niemożliwe i nieefektywne. Dodatkowo może przynieść więcej szkód niż korzyści.