Drupal Commerce vs. WooCommerce

Zarówno Drupal Commerce, jak i WooCommerce oparte są na istniejących już CMS’ach. Dlatego też są atrakcyjnym wyborem, dla tych, którzy używali już Drupala czy WordPressa. Jeśli poszukujesz odpowiedniej dla siebie platformy e-commerce, to w artykule dowiesz się o najważniejszych wadach i zaletach obu skryptów, dzięki czemu łatwiej będzie Ci się zdecydować, który z nich bardziej odpowiada Twoim potrzebom.

Łatwość instalacji

WooCommerce

WooCommerce jest wtyczką, którą możemy zainstalować na WordPressie, jednym z najbardziej popularnych CMS’ów. Instalacja samego CMS’a nie należy do trudnych, dlatego też platforma ta jest tak bardzo popularna. WooCommerce zainstalujesz dopiero po instalacji WordPressa, co jest jeszcze łatwiejsze od instalacji samego skryptu.

Drupal Commerce

Instalacja Drupala jest już trudniejsza, a dopiero po jego instalacji można włączyć możliwość Drupal Commerce. Istnieje także możliwość instalacji poprzez profil, który włącza i konfiguruje Drupal Commerce bez wcześniejszej konieczności instalacji samego CMS’a. Instalacja i konfiguracja Drupala dla początkujących użytkowników może sprawiać problem, gdyż konieczna jest tu znajomość programowania. Warto zatem zlecić tworzenie e-sklepu na Drupalu firmie z zewnątrz, np. Smarbees – https://smartbees.pl/uslugi/strony-internetowe, która specjalizuje się w stronach internetowych i sklepach na Drupalu i Magento.

Łatwość obsługi

WooCommerce

Jeśli już używałeś i rozumiesz WordPressa, to obsługa WooCommerce nie powinna przynieść Ci żadnych problemów. Natomiast, jeśli nie używałeś WordPressa to i tak jego obsługa jest intuicyjna i posiada wiele automatycznych funkcjonalności.

Drupal Commerce

Sprawa tutaj wygląda podobnie, jeśli już potrafisz obsługiwać Drupala to nie powinieneś mieć również problemu z Drupal Commerce, inaczej wygląda jednak nauka tego CMS’a, która może być trudniejsza niż w przypadku WooCommerce.

SEO Friendly

WooCommerce

Wtyczki SEO dodane do WordPressa, sprawiają, że jest on bardzo przyjazny pod względem pozycjonowania. Zakres kontroli oraz zmian, jakie możemy wprowadzić jest naprawdę wysoki. Użytkownik może w bardzo łatwy sposób zmieniać URL-e, meta tagi czy dopasowywać treści pod słowa kluczowe.

Drupal Commerce

Drupal również jest CMS’em bardzo przyjaznym w pozycjonowaniu, a dzieje się to za pomocą modułów. Użytkownik w prosty sposób może zmieniać URL-e, dodać sklep do Google Analytics, meta tagi, wygenerować mapę strony czy plik robots.txt oraz wiele więcej.

Integracja z systemami zewnętrznymi

Obie platformy integrują się z wieloma zewnętrznymi systemami płatniczymi i dostawczymi. Dlatego nikt wybierający zarówno WooCommerce, jak i Drupal Commerce nie powinien narzekać na brak różnorodności w integracji swoich e-sklepów.

Koszt utrzymania

WooCommerce

WordPress, jak i wtyczka WooCommerce są darmowe, za to już różnego rodzaju komercyjne wtyczki mogą być płatne i generować koszty, mogą być one dla Ciebie konieczne, wraz z rozwojem Twojego biznesu.

Istotnym kosztem mogą być również płatne motywy, oczywiście istnieją również darmowe, ale warto się wyróżnić i postawić na bardziej indywidualny design swojego e-sklepu.

Drupal Commerce

Podobnie jak WooCommerce, Drupal Commerce jest projektem open source, czyli darmowym. Koszty, jakie można ponieść przy Drupalu to przede wszystkim pomoc techniczna wszelkiego rodzaju. Jeśli chodzi o WooCommerce to internet jest pełen wszelkich informacji technicznych, czego nie można już powiedzieć o Drupalu, chociaż takowe również istnieją.

Konfigurowalność

WooCommerce

Z niezliczonymi wtyczkami, WooCommerce jest wysoce konfigurowalne zarówno pod względem wyglądu, jak i funkcji. Dlatego WordPress wraz z WooCommerce pozwala początkującym użytkownikom wyciągać z nich jak najwięcej funkcji, a doświadczonym użytkownikom naprężać mięśnie przy tworzeniu coraz lepszych rozwiązań.

Drupal Commerce

Drupal podobnie jak WordPress jest wysoce konfigurowalny dzięki modułom. A Drupal Commerce świetnie integruje się z CMS’em.

Hosting

Obie platformy wymagają usługi hostingowej. Pamiętajmy o tym, że Drupal jest dosyć zasobożernym CMS’em, jednak WordPress, wraz z wieloma wtyczkami, wcale nie będzie mało zasobożernym skryptem. Warto tu też wspomnieć, że strony na Drupalu potrafią wytrzymać większe obciążenia, jeśli chodzi o ruch użytkowników. Dlatego też Drupal Commerce lepiej sprawdzi się w większych sklepach internetowych.

Dla kogo?

WooCommerce

WooCommerce będzie bardzo dobrym rozwiązaniem dla małych i średnich sklepów internetowych, a sklepy internetowe tworzone na WooCommerce z pewnością są w stanie trafić do każdej grupy docelowej, dzięki dużym możliwościom konfiguracji oraz świetnej integracji CMS’u z social media.

Drupal Commerce

Drupal Commerce świetnie nadaje się także do większych sklepów internetowych. Ta platforma e-commerce również dobrze integruje się z kanałami social media.

Wydaje się, że wybór platformy między Drupal Commerce a WooCommerce w głównej mierze zależałby od wcześniejszych upodobań użytkownika. Jeśli ktoś wcześniej używał Drupala to z pewnością wybierze również Drupal Commerce, podobnie sprawa wyglądałaby w przypadku WordPressa i WooCommerce. W sytuacji, kiedy osoba chcąca założyć e-sklep nie miała do czynienia z żadną z platform, warto zastanowić się, która z nich lepiej obsłuży dany sklep internetowy i przyjąć tu kryterium wielkości przyszłego e-sklepu.