W dobie bardzo dużej konkurencji na rynku e-commerce warto stale rozglądać się za nowymi sposobami na poprawę sprzedaży. W obliczy ciągle rosnących kosztów pozyskania ruchu jednym z popularnych trendów jest obecnie optymalizacja wyglądu sklepu.
Do wyobraźni klienta najłatwiej dotrzeć poprzez informacje podane w sposób intuicyjny i obrazowy, często z użyciem grafiki. Jedną z metod prezentacji oferty naszego sklepu są tabele z porównaniami produktów. Czy to uniwersalne rozwiązanie? Nie, ale na pewno sprawdzi się, jeżeli:
- Porównujemy niewielką liczbę produktów
- Cechy produktów można stopniować
- Elementy asortymentu posiadają istotne cechy wspólne
Warto pamiętać, że jeśli w tabeli zastosujemy ikony, klient może wybrać spośród proponowanych produktów niemal „w mgnieniu oka”. To dlatego tabele z porównaniami produktów znajdują zastosowanie na stronach typu landingpage i w różnych cennikach usług internetowych.
Problemy z wdrożeniem
Na stronach kategorii w witrynach wirtualnych sklepów nie zobaczymy ich jednak zbyt często. Jeśli cechy produktów są łatwe do porównania i powtarzalne, warto zdecydować się na taką formę prezentacji naszego asortymentu. Osobiście zdecydowałem się na nią na przykład projektując podstroję poświęconą programom antywirusowym ESET w jednym z projektowanych sklepów?
Dlaczego? Otóż oferta tam prezentowana całkowicie spełniała warunki wskazane powyżej. W przypadku programów ESET porównujemy jedynie 3 produkty. Sam producent rozwiązał za nas problem stopniowania zaawansowania oraz funkcjonalności. Każdy z porównywanych produktów ma również wspólną bazę funkcji a kolejne wersje stanowią rozwinięcie poprzednich co świetnie widać w tabeli.
Jeśli dobrze zidentyfikowałeś cechy produktów, zastanów się nad sensownością tabelarycznej prezentacji swojej oferty handlowej.